MBA Part Time

ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Τίτλος: Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
ECTS πιστωτικές μονάδες: 5 πιστωτικές μονάδες
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα
Διδάσκων: Ξένια Μαμάκου
Μέθοδος διδασκαλίας: Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα με μία διάλεξη τριών ωρών.
Ημέρες και ώρες επικοινωνίας: Τρίτη 17.00-18.00
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι:
  • Να περιγράψει τη σημασία των πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης στη σύγχρονη εποχή. 
  • Να εξετάσει τις πρακτικές των δοκιμασμένων και επιτυχημένων επιχειρηματικών δράσεων μέσω της τεχνολογία πληροφοριών.
  • Να εισάγει στοιχεία στρατηγικής στις επιλογές.
  • Να εξετάσει τη συμβολή των πληροφοριακών συστημάτων στην αύξηση της επιχειρηματικής αξίας. 
  • Να παρουσιάσει εργαλεία και τεχνικές απαραίτητες για τον σύγχονο μάνατζερ.
Τα παραπάνω υλοποιούνται μέσω μιας θεωρητικής και παράλληλα πρακτικής προσέγγισης, η οποία ανταποκρίνεται στις ακαδημαϊκές απαιτήσεις του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στη διοίκηση επιχειρήσεων. Η προσέγγιση αυτή περνά μέσα από τη γνώση και τη δυνατότητα αντίληψης και αντιμετώπισης των πραγματικών πληροφοριακών αναγκών των επιχειρήσεων και οργανισμών, λαμβάνοντας υπ’ όψη τις διαρκώς αναδυόμενες νέες απαιτήσεις και οδηγεί στην αντιμετώπισή τους με κατάλληλες επιλογές ενέργειες της σύγχρονης IT.
 

ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος καλύπτεται στις διαλέξεις. Η παρουσία των φοιτητών στις διαλέξεις είναι υποχρεωτική. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για την κατανόηση των θεμάτων τα οποία αναλύονται. Η προσωπική μελέτη αποτελεί ουσιαστικό και σημαντικό μέρος της μελέτης για το μάθημα. Επιπρόσθετα υπογραμμίζεται ότι η θεωρητική ανάλυση των ζητημάτων που θα αναλυθούν θα συμπληρώνεται από επίλυση εφαρμογών με τη χρήση Η/Υ.
 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να αντιλαμβάνονται τους όρους της τεχνολογίας των πληροφοριών.
  • Να γνωρίζουν τις μεθοδολογίες ανάπτυξης και σχεδίασης πληροφοριακών συστημάτων.
  • Να οργανώνουν και να διαχειρίζονται έργα.
  • Να εργάζονται με βάσεις δεδομένων.
  • Να γνωρίζουν τις εφαρμογές του ηλεκτρονικού εμπορίου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Να εργάζονται σύφωνα με τους όρους της νομοθεσίας για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΑ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
 
  • Laudon  C.  and  J.  Laudon, Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης, Εκδόσεις Κλειδάριθμος,  11η αμερικανική έκδοση.
  • Hoffer J., George J., Valacich J., Πληροφοριακά Συστήματα: Σύγχρονη Ανάλυση & Σχεδίαση, 6η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα.
  • Σημειώσεις του μαθήματος.
 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΗΣ

  • Ορισμός των Πληροφοριακών Συστημάτων Διοίκησης
  • Τα πληροφοριακά συστήματα στην ψηφιακή εποχή
  • Υποδομή τεχνολογίας πληροφοριών (ΤΠ): Υλικό και λογισμικό
  • Τηλεπικοινωνίες, Διαδίκτυο, και ασύρματη τεχνολογία
  • Μεθοδολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων
  • Διαχείριση έργων
  • Ηθικά και κοινωνικά ζητήματα σχετικά με τα πληροφοριακά συστήματα
  • Cloud computing (υπολογιστική νέφους)
  • Big Data (Μέγα-δεδομένα)
  • Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Ηλεκτρονικό εμπόριο
  • Ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων
  • GDPR
  • Βάσεις δεδομένων
  • Μελέτες περιπτώσεων
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η εξέταση του μαθήματος γίνεται με εργασία και εξετάσεις:

Εργασία: 30%

Εξετάσεις: 70%

 

Διοίκηση (Μάνατζμεντ) και Ηγετικές Ικανότητες - Μ21101P

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Τίτλος: Διοίκηση (Μάνατζμεντ) και Ηγετικές Ικανότητες
ECTS πιστωτικές μονάδες: 6 πιστωτικές μονάδες
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα
Διδάσκων: Μαρία Ανδρή
Μέθοδος διδασκαλίας: Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα με μία διάλεξη τριών ωρών.
Ημέρες και ώρες επικοινωνίας:

Τετάρτη 17.00-19.00

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., 210 8203737

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα «Διοίκηση (Μάνατζμεντ) και Ηγετικές Ικανότητες» αναπτύσσεται γύρω από μία σειρά θεμάτων που αφορούν στη διοίκηση και την οργάνωση της ανθρώπινης δραστηριότητας στις σύγχρονες οργανώσεις. Στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση της σημασίας της διοίκησης και της οργανωσιακής συμπεριφοράς για την ανάδειξη εκείνων των πρακτικών που ενισχύουν την εξαιρετική απόδοση. Το ειδικό ενδιαφέρον του μαθήματος έγκειται στη μελέτη τόσο θεωρητικών εννοιών όσο και πρακτικών ζητημάτων απαραίτητων για την ανάπτυξη των διοικητικών δεξιοτήτων των επαγγελματιών στο χώρο της διοίκησης.
 

ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

 
Το μάθημα περιλαμβάνει διαλέξεις, μελέτες περιπτώσεων, ομαδικές δραστηριότητες, ατομικές και ομαδικές εργασίες, συζητήσεις και ανεξάρτητο διάβασμα. Αξιοποιούνται εκπαιδευτικές μέθοδοι που μας δίνουν την ευκαιρία να κατανοούμε τις θεωρητικές έννοιες και να εφαρμόζουμε τα πρακτικά εργαλεία που προσφέρει η έρευνα στο πεδίο του μάνατζμεντ και των οργανώσεων. Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος καλύπτεται στις διαλέξεις. Η παρουσία των φοιτητών στις διαλέξεις είναι υποχρεωτική. 
 
 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές και φοιτήτριες θα είναι σε θέση να: 
 
  • διακρίνουν τα βασικά γνωρίσματα των οργανώσεων 
  • κατανοούν την εξέλιξη της διοικητικής σκέψης και τις βασικές λειτουργίες της διοίκησης 
  • αναγνωρίζουν τις διοικητικές πρακτικές και να αναλύουν τις οργανωσιακές προκλήσεις 
  • προσδιορίζουν, να αξιολογούν και να επιλύουν προβλήματα που επιδρούν αρνητικά στην αποτελεσματικότητα των διοικητικών πρακτικών
  • συνθέτουν και να τεκμηριώνουν προτάσεις παρέμβασης για την επίλυση μιας σειράς κρίσιμων οργανωσιακών θεμάτων 
  • συμβάλλουν στην εξαιρετική οργανωσιακή απόδοση στα πλαίσια ομάδων
  • κατανοούν την ανθρώπινη συμπεριφορά στις οργανώσεις και να συμβάλλουν στη δημιουργία ποιοτικών σχέσεων στον εργασιακό χώρο. 
 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
Το υλικό του μαθήματος αντλείται από τη διεθνή βιβλιογραφία, ακαδημαϊκή και επαγγελματική. Ενδεικτικά:
 
  • Bateman, T. S. & Snell, S. (2013). Management: Leading & collaborating in a competitive world. New York, ΝΥ: McGraw-Hill Irwin.
  • Brett, J., Behfar, K. & Kern, M. C. (2006). Managing multicultural teams. Harvard Business Review, November, 85-96.
  • Elsesser, Κ. Μ. & Lever, J. (2011). Does gender bias against female leaders persist? Quantitative and qualitative data from a large-scale survey. Human Relations, 64(12), 1555 – 1578.
  • Gofee, R. & Jones, G. (2005). Managing authenticity: The paradox of great leadership. Harvard Business Review, December, 86-94.
  • Goleman, D. (2004). What makes a leader? Harvard Business Review, January, 82-91.
  • Gosling, J. & Mintzberg, H. (2003). The five minds of a manager. Harvard Business Review, November.
  • Gratton, L. & Erickson, T. J. (2007). Eight ways to build collaborative teams. Harvard Business Review, November. 
  • Hill, L. (2007). Becoming the boss. Harvard Business Review, January, 49-56.
  • Hitt., M. A., Black, J. S. & Porter, L. W. (2012). Management, 3rd edition. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. 
  • Ho, V. T. & Astakhova, M. N. (2017). Disentangling passion and engagement: an examination of how and when passionate employees become engaged ones. Human Relations, 71(7), 973-1000.
  • Kerr, S. (1995). On the folly of rewarding A while hoping for B. Academy of Management Executive, 9(1), 7-16.
  • Li, H., Yuan, Y. C., Bazarova, N. N. & Bell, S. B. (2018). Talk and let talk: the effects of language proficiency on speaking up and competence perceptions in multinational teams. Group & Organization Management, First Published February 15, 2018. 
  • Martins, E.C. & Terblanche, F. (2003). Building organisational culture that stimulates creativity and innovation. European Journal of Innovation Management, 6(1), 64-74.
  • Nohria, N., Groysberg, B. & Lee, L. (2008). Employee motivation a powerful new model. Harvard Business Review, July–August.
  • Robbins, S. P. & Judge, T. (2017). Organizational Behavior. Boston, ΜΑ: Pearson. 
  • Schein, E. H. (1996). Three cultures of management: The key to organizational learning. Sloan Management Review, 38(1), 9-20.
  • Solansky, S. T. (2008). Leadership style and team processes in self-managed teams. Journal of Leadership & Organizational Studies, 14(4), 332-341.
  • Watkins, M. D. (2012). How managers become leaders. Harvard Business Review, June.
  • Wijewardena, N., EJ Härtel, C. & Samaratunge, R. (2017). Using humor and boosting emotions: an affect-based study of managerial humor, employees’ emotions and psychological capital. Human Relations, 70(11), 1316 – 1341.
 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΗΣ

 
Το μάθημα καλύπτει ειδικά θέματα που εμπίπτουν στις εξής περιοχές: Μάνατζμεντ, Οργανώσεις, Λειτουργίες Μάνατζμεντ, Παρακίνηση, Ηγεσία, Οργανωσιακή Κουλτούρα, Ομάδες, Επικοινωνία. 
 
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών και φοιτητριών προκύπτει από τη συμμετοχή τους σε ατομικές και ομαδικές εργασίες (40%) και στην τελική γραπτή εξέταση (60%) του μαθήματος. 
 

Διοίκηση Μάρκετινγκ

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Τίτλος: Διοίκηση Μάρκετινγκ 
ECTS πιστωτικές μονάδες: 5 πιστωτικές μονάδες
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα
Διδάσκων: Κωστής Ήντουνας
Μέθοδος διδασκαλίας: Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα με μία διάλεξη τριών ωρών.
Ημέρες και ώρες επικοινωνίας:

Δευτέρα 6-8 μμ

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ο βασικός σκοπός του μαθήματος είναι να περιγράψει τη σημασία και τη συνεισφορά του μάρκετινγκ σε μια επιχείρηση σε συνδυασμό με τη διαδικασία που απαιτείται για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων μάρκετινγκ και τη δημιουργία ενός σχεδίου ή προγράμματος μάρκετινγκ (marketing plan). Πιο συγκεκριμένα, το μάθημα στοχεύει να οδηγήσει τους φοιτητές:
  • Στην κατανόηση της φιλοσοφίας και της λειτουργίας του μάρκετινγκ,
  • Στην εξοικείωση με την έννοια της διοικητικής του μάρκετινγκ (marketing management), και
  • Στην κατανόηση όλων των εργαλείων που απαιτούνται για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων μάρκετινγκ και τη δημιουργία ενός σχεδίου ή προγράμματος μάρκετινγκ.
 

ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

Η επίτευξη του σκοπού του μαθήματος επιτυγχάνεται μέσα από διαλέξεις και συζητήσεις στην τάξη, την ενασχόληση με πρακτικές μελέτες περιπτώσεων (case studies) καθώς και τις παρουσιάσεις εργασιών από τους φοιτητές. Η παρουσία των φοιτητών στις διαλέξεις είναι υποχρεωτική. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για την κατανόηση των θεμάτων τα οποία αναλύονται. Η προσωπική μελέτη αποτελεί ουσιαστικό και σημαντικό μέρος του μαθήματος. 
 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να κατανοήσουν:
 
  • Την έννοια της διοικητικής του μάρκετινγκ,
  • Τα εργαλεία της στρατηγικής μάρκετινγκ, και
  • Τα στάδια στη δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ. 
 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Bettencourt, L.A., Lusch, R.F. and Vargo, S.L. (2014), “A service lens on value creation: Marketing’s role in achieving strategic advantage”, California Management Review, Vol. 57 No. 1, pp. 44-66.  
  • Challagalla, G., Murtha, B.R. and Jaworksi, B. (2014), “Marketing doctrine: A principles-based approach to guiding marketing decision making in firms”, Journal of Marketing, Vol. 78 No. 4, pp. 4-20.   
  • Joshi, A. and Gimenez, E. (2014), “Decision-driven marketing”, Harvard Business Review, Vol. 92 No. 7/8, pp. 205-211. 
  • Nath, P. and Mahajan, V. (2011), “Marketing in the c-Suite: A study of chief marketing officer power in firms’ top management teams”, Journal of Marketing, Vol. 75 No. 1, pp. 60-77. 
  • Tadajewski, M. and Hewer, P. (2012), “Global contributions to marketing management”, Journal of Marketing Management, Vol. 28 No. 9/10, pp. 1015-1020. 
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ
  • Kotler P. and Keller, K.L. (latest edition), Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey.
 
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΑ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
  • Bouzid, A. (2015), Marketing Management: Business Analysis and Planning from a Marketing Perspective: Applying Situation Analysis, Positioning Map and Marketing Tools, ab-consulting-online.com.
  • Chernev, A. (latest edition), The Marketing Plan Handbook, 
  • Iacobucci, D. (2014), Marketing Management, Gengage Learning, Stamford. 
  • Kotler P., Wong V., Saunders J., Armstrong G. (latest edition), Principles of Marketing, Prentice Hall, New Jersey.
  • Mullins, J., Walker, A. and Boyd, H. (latest edition), Marketing Management: A Strategic Decision-Making Approach, Mc-Graw Hill, New York. 
 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΗΣ

  • Στάδια του στρατηγικού σχεδιασμού αποφάσεων μάρκετινγκ, 
  • Διαδικασία δημιουργίας ενός σχεδίου ή προγράμματος μάρκετινγκ,
  • Ανάλυση του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος μιας επιχείρησης,
  • Έρευνα αγοράς,
  • Περιγραφή της έννοιας των στόχων και της στρατηγικής μάρκετινγκ,
  • Τμηματοποίηση, στόχευση, τοποθέτηση, 
  • Πολιτική προϊόντος,
  • Πολιτική τιμολόγησης, 
  • Πολιτική διανομής, 
  • Πολιτική επικοινωνίας,
  • Υλοποίηση και έλεγχος αποτελεσμάτων.
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

  • Εξετάσεις (80% του τελικού βαθμού).
  • Ομαδική εργασία (20% του τελικού βαθμού).
 
Σε ό,τι αφορά την ομαδική εργασία, οι φοιτητές θα ασχοληθούν σε ομάδες 3-4 ατόμων με τη μελέτη και αξιολόγηση της στρατηγικής μάρκετινγκ μιας επιχείρησης. Στην τελευταία προγραμματισμένη διάλεξη καλούνται να παραδώσουν και να παρουσιάσουν τις εργασίες του σε μορφή PowerPoint.    
 
 
 

Τεχνολογία Δικτύων - Μ21108P

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Τίτλος: Τεχνολογία Δικτύων
ECTS πιστωτικές μονάδες: 6 πιστωτικές μονάδες
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα
Διδάσκων: Βασίλειος Α. Σύρης
Μέθοδος διδασκαλίας: Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα με μία διάλεξη τριών ωρών.
Ημέρες και ώρες επικοινωνίας:

Κατόπιν επικοινωνίας μέσω email

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Τα τελευταία χρόνια έχουν συντελεστεί ραγδαίες εξελίξεις στην περιοχή των επικοινωνιών και δικτύων. Οι συντελούμενες αλλαγές έχουν ήδη σημαντικές επιπτώσεις στον τρόπο που εργάζονται και ζουν οι άνθρωποι, οργανώνονται οι επιχειρήσεις, και γίνονται οι εμπορικές συναλλαγές. Είναι πλέον κοινά αποδεκτή η στρατηγική σημασία των τεχνολογιών επικοινωνίας και δικτύων τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα. Η ταχεία εισδοχή νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών και ο μεγάλος ανταγωνισμός στην τηλεπικοινωνιακή αγορά δημιουργούν μεγάλες ευκαιρίες στην μοντέρνα επιχείρηση να αναβαθμίσει την υποδομή της και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της. Σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή γνώσεων στο ευρύτερο αντικείμενο των δικτύων επικοινωνιών. Δίνεται έμφαση σε θέματα δικτυακών τεχνολογιών αιχμής, καθώς και θέματα που αποτελούν το παρόν και το διαγραφόμενο μέλλον της ελληνικής και διεθνούς πραγματικότητας. 
 

ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος καλύπτεται στις διαλέξεις. Η παρουσία των φοιτητών στις διαλέξεις είναι υποχρεωτική. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για την κατανόηση των θεμάτων τα οποία αναλύονται. Η προσωπική μελέτη αποτελεί ουσιαστικό και σημαντικό μέρος της μελέτης για το μάθημα.  
 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση
  • να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες και τεχνολογίες πάνω στις οποίες στηρίζονται οι μοντέρνες τηλεπικοινωνίες και το Διαδίκτυο,
  • να εκτιμήσουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι τρέχουσες και υπό-ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες στην επιχείρηση,
  • να αποκτήσουν το υπόβαθρο ώστε να μπορούν να καταλάβουν και να συγκρίνουν διαφορετικές τεχνολογικές λύσεις για βασικά θέματα δια-δικτύωσης και πρόσβασης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ
 
Γ. Διακονικολάου, Α. Αγιακάτσικα & Η. Μπούρας (2007), Επιχειρησιακή Διαδικτύωση, 2η Έκδοση, Κλειδάριθμος
 
 
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΑ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
 
J. Fitzgerald & A. Dennis (2012), Business Data Communications and Networking, 11th Edition, 2012, Wiley
 
J. Kurose & K. Ross (2008), Δικτύωση Υπολογιστών - Προσέγγιση από Πάνω προς τα Κάτω (Computer Networking: A Top-Down Approach Featuring the Internet), Addison Wesley. Ελληνική Μετάφραση: Μ. Γκιούρδας
 
W. Stallings & T. Case (2012), Business Data Communications- Infrastructure, Networking and Security, 7th Edition, Pearson
 
R. Panko & J. Panko (2011), Business Data Networks and Telecommunications, 8th Edition, Pearson
 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΗΣ

Βασικές έννοιες δικτύων: Κατηγορίες δικτύων και συστατικά στοιχεία ενός δικτύου; Πρωτόκολλα και πρότυπα, δικτυακά μοντέλα αναφοράς; Τοπικά δίκτυα Ethernet; Βασικές τεχνολογίες του Διαδικτύου-Internet και εφαρμογές του Διαδικτύου; Πολυπλεξία και μεταγωγή.  
 
Το Διαδίκτυο: Ιστορία και αρχιτεκτονική; Διασύνδεση εφαρμογών, μοντέλο πελάτη-εξυπηρετητή; Λειτουργίες μεταφοράς: δημιουργία σύνδεσης και πακέτων, έλεγχος σφαλμάτων, έλεγχος ροής και συμφόρησης. Λειτουργίες δικτύου: ονόματα και διευθύνσεις, δρομολόγηση.
 
Τεχνολογίες διασύνδεσης και μεταφοράς: Τεχνολογίες μεταγωγής (μεταγωγή κυκλωμάτων, μεταγωγή πακέτων, και μεταγωγή εικονικών κυκλωμάτων); Δίκτυα ISDN και δίκτυα μισθωμένων κυκλωμάτων; Τεχνολογία Μετάδοσης Πλαισίων (Frame Relay) και Ασύγχρονου Τρόπου Μετάδοσης (ΑΤΜ); Τεχνολογία MPLS (Multi-Protocol Label Switching); Οπτικά δίκτυα και πολυπλεξία μήκους κύματος. 
 
Τεχνολογίες πρόσβασης: Ψηφιακός συνδρομητικός βρόχος και τεχνολογίες xDSL, πρόσβαση μέσω οπτικών ινών και τεχνολογίες FTTx; Ασύρματες τεχνολογίες πρόσβασης: ασύρματα τοπικά δίκτυα, τεχνολογίες xMDS, δορυφορική πρόσβαση.
 
Κινητές επικοινωνίες: Κυψελωτές δίκτυα 2G (GSM), 3G (UMTS-Universal Mobile Telecommunications Systems, HSPA-High Speed Packet Access), LTE (Long Term Evolution)/4G; Ενοποίηση σταθερών/ενσύρματων, ασύρματων και κινητών επικοινωνιών.  
 
Υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας: Ιδεατά Ιδιωτικά Δίκτυα (Virtual Private Networks, VPNs), κατηγορίες και μέθοδοι υλοποίησης; Ασφάλεια δικτύων, φράγματα ασφάλειας (Firewalls); Υποστήριξη υπηρεσιών πραγματικού χρόνου, Voice over IP, IMS (IP Multimedia Subsystem), συμβόλαια τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
 
Τάσεις: Νέα μοντέλα και αλυσίδες αξιών για την παροχή υπηρεσιών (πρόσβασης, μεταφοράς, περιεχομένου, εφαρμογών); Δίκτυα διανομής περιεχομένου (Content Delivery Networks, CDNs); Cloud computing; Μελλοντικό Διαδίκτυο.
 
 
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται ως ακολούθως.
 
10% συμμετοχή στις συζητήσεις
30% παρουσίαση άρθρου-θέματος
60% τελική εξέταση
 

Διοίκηση Στρατηγικών Αλλαγών - M21214P

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Τίτλος: Διοίκηση Στρατηγικών Αλλαγών
ECTS πιστωτικές μονάδες: 6 πιστωτικές μονάδες
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα
Διδάσκων: Β. Παπαδάκης και Δ. Μανωλόπουλος
Μέθοδος διδασκαλίας: Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα με μία διάλεξη τριών ωρών.
Ημέρες και ώρες επικοινωνίας:
Παπαδάκης Β., Γραφείο στο Κεντρικό Κτήριο ΟΠΑ, 1ος όροφος έναντι πρυτανείας, τηλ. 8203272 |
Μανωλόπουλος Δημήτρης, Γραφείο στο κτήριο Αντωνιάδου, 4ος όροφος, τηλ. 2108203143
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ζούμε σε έναν κόσμο που η αλλαγή είναι καθημερινή και συχνά απρόσμενη. Τόσο οι επιχειρήσεις μας όσο και εμείς ως μεμονωμένα άτομα συχνά αδυνατούμε να κατανοήσουμε και να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά στις αλλαγές. Το παρόν μάθημα έχει σχεδιαστεί ώστε να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τη φύση και τα αίτια των αλλαγών αλλά και να προετοιμαστούν για να τις αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά. Στα πλαίσια αυτά θα μας απασχολήσει η απάντηση σε ερωτήσεις όπως: γιατί η στρατηγική αλλαγή είναι μια αναπόφευκτη πραγματικότητα στον χώρο των επιχειρήσεων; ποια τα αίτια που την προκαλούν; υπάρχουν στρατηγικές/ τεχνικές/θεωρίες οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν μεμονωμένα άτομα και επιχειρήσεις να κατανοήσουν, να προσαρμοστούν, να επιβιώσουν ή ακόμα και να ευημερήσουν σε περιόδους μεγάλων αλλαγών; μπορεί μια επιχείρηση να αναπτύξει την ικανότητα να προδρά και να αλλάζει πριν οι αλλαγές καταστούν αναπόφευκτες;  πως μπορούν οι επιχειρήσεις μας και τα στελέχη μας να γίνουν οι στρατηγικά καινοτόμοι φορείς των αλλαγών στον κλάδο τους. 
 

ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος καλύπτεται στις διαλέξεις. Η παρουσία των φοιτητών στις διαλέξεις είναι υποχρεωτική. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για την κατανόηση των θεμάτων τα οποία αναλύονται. Η προσωπική μελέτη αποτελεί ουσιαστικό και σημαντικό μέρος της μελέτης για το μάθημα.  
 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
 
Να κατανοήσουν την έννοια, φύση και σημασία της αλλαγής
Να προσδιορίσουν τα αίτια, από το εσωτερικό και εξωτερικό εταιρικό περιβάλλον, που οδηγούν τις επιχειρήσεις να αλλάζουν 
Να κατανοήσουν τη αναγκαιότητα της αλλαγής και το ρόλο της στην επιτυχία μιας επιχείρησης
Να κατανοήσουν τους παράγοντες εκείνους που λειτουργούν αποτρεπτικά σε κάθε προσπάθεια στρατηγικής αλλαγής.
Να αποκτήσουν θεωρητική και πρακτική γνώση αναφορικά με το πώς οι επιχειρήσεις μας μπορούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν αποτελεσματικά προγράμματα στρατηγικών αλλαγών
Να κατανοήσουν τον ρόλο των ηγετών των αλλαγών και των μεθόδων που χρησιμοποιούν για να χειριστούν τις αλλαγές.
Να κριτικάρουν, βελτιώνουν και ενοποιούν τα διάφορα στοιχεία ενός προγράμματος στρατηγικών αλλαγών.
Να αναπτύσσουν ικανότητες ανάλυσης των προβλημάτων που άπτονται στρατηγικών αλλαγών και ανάπτυξης των πιο ενδεδειγμένων λύσεων.
 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
1. Παπαδάκης Βασίλης, Επίκαιρα Θέματα Στρατηγικής των Επιχειρήσεων εκδόσεις Μπένου 2009. 
2. Spector, B., Implementing Organizational Change: Theory and Practice, 3rd edition, 2013.
3. Jick, T. D., and M. A. Peiperl, Managing Change: Cases and Concepts,  McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010.
 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΗΣ

1. Η αλλαγή ως προδραστική διαδικασία
2. Εξωτερικό Περιβάλλον και αλλαγές
3. Γιατί οι προσπάθειες διαχείρισης στρατηγικών αλλαγών αποτυγχάνουν (ο ρόλος των στερεοτύπων, της οργανωσιακής κουλτούρας κ.α.)
4. Τεχνικές που βοηθούν στον καλύτερο σχεδιασμό στρατηγικών αλλαγών (ο ιστός της κουλτούρας, η ανάλυση δυναμικού πεδίου)
5. Μοντέλα διαχείρισης στρατηγικών αλλαγών (πχ Kotter, Lewin κ.α.)
6. Στρατηγική καινοτομία, πώς να γίνετε οι φορείς αλλαγών στον κλάδο σας. 
7. Ο ρόλος της εταιρικής διακυβέρνησης στην κατανόηση, σχεδίαση και διαχείριση/ υλοποίηση στρατηγικών αλλαγών.
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται ως ακολούθως.
 
100% τελική εξέταση
 

Επικοινωνια

Ευελπίδων 47A & Λευκάδος 33
6ος όροφος, Γραφείο 600
Αθήνα 113 62

  • Τηλέφωνο: +30 210 82 03 616
                    +30 210 82 03 615

Γραφείο Διασύνδεσης: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Βρείτε μας στα ακόλουθα δίκτυα και συνδεθείτε μαζί μας!

MBA in Telecoms Prospectus

Βρίσκεστε εδώ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Δομή MBA Part Time Program