MBA Part Time

ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Διοίκηση Στρατηγικών Αλλαγών - M21214P

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Τίτλος: Διοίκηση Στρατηγικών Αλλαγών
ECTS πιστωτικές μονάδες: 6 πιστωτικές μονάδες
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα
Διδάσκων: Ολίβια Κυριακίδου και Δημήτρης Μανωλόπουλος
Μέθοδος διδασκαλίας: Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα με μία διάλεξη τριών ωρών.
Ημέρες και ώρες επικοινωνίας:

Παρασκευή 13.00-15:00

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στο μάθημα αυτό επιδιώκεται η ανάπτυξη της κατανόσης των φοιτητών αναφορικά με μία ευρεία γκάμα θεμάτων που αφορούν στην επιτυχημένη διοίκηση των στρατηγικών αλλαγών και που καλύπτουν τη φύση, την αναγκαιότητα, τη δύναμη και τις πιθανότητες της στρατηγικής αλλαγής. Η υιοθέτηση κοινωνικών και συμπεριφορικών προσεγγίσεων σχετικά με την κατανόηση της ατομικής και της οργανωσιακής ανάπτυξης κρίνεται απαραίτητη για την αποτύπωση του τρόπου με τον οποίο οι οργανισμοί αξιοποιούν και αναπτύσσουν μεθόδους για τη διαρκή τους ανάπτυξη και τη στρατηγική τους βελτίωση. Επομένως, στο μάθημα αυτό, θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε ερωτήματα του τύπου «γιατί η στρατηγική αλλαγή θεωρείται ως μία αδιαφιλονίκητη ανταγωνιστική προτεραιότητα στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον;», αλλά και «υπάρχουν στρατηγικές που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην προσαρμογή, την επιβίωση αλλά και την ανάπτυξη των ατόμων και των οργανισμών;». 
 
Κατά συνέπεια, το μάθημα αυτό σχεδιάστηκε γύρω από τρία κεντρικά θέματα: (1) την αποτελεσματική διοίκηση της στρατηγικής αλλαγής ως κρίσιμου παράγοντα οργανωσιακής και στρατηγικής ανάπτυξης (π.χ. αναπτύσσονται θέματα επίλυσης προβλημάτων, αξιοποίησης ευκαιριών και διαρκούς βελτίωσης), (2) την ανάπτυξη συστημικής και στρατηγικής σκέψης γύρω από θέματα οργανωσιακής ανάπτυξης και σχεδιασμένης αλλαγής, και (3) την ανάπτυξη σχεδίων εφαρμογής των στρατηγικών και των πολιτικών διοίκησης αλλαγών. 
 

ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος καλύπτεται στις διαλέξεις. Η παρουσία των φοιτητών στις διαλέξεις είναι υποχρεωτική. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για την κατανόηση των θεμάτων τα οποία αναλύονται. Η προσωπική μελέτη αποτελεί ουσιαστικό και σημαντικό μέρος της μελέτης για το μάθημα.  
 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
 
  • Να προσδιορίσουν τα αίτια, την αναγκαιότητα και το ρόλο της αλλαγής στη στρατηγική διοίκηση. 
  • Να τοποθετήσουν την αναγκαιότητα της στρατηγικής αλλαγής στο εταιρικό περιβάλλον.  
  • Να κατανοήσουν το πλαίσιο, τους τύπους και τα εμπόδια στις προσπάθειες στρατηγικής αλλαγής.  
  • Να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους σχετικά με το σχεδιασμό παρεμβάσεων και πρακτικών αλλαγής. 
  • Να κατανοήσουν το ρόλο των φορέων οργανωσιακής αλλαγής και των μεθόδων που χρησιμοποιούν κατά την ανάπτυξη των οργανωσιακών παρεμωάσεων.   
  • Να αναπτύξουν την ικανότητά τους σχετικά με την κριτική αναθεώρηση, τη βελτίωση και την ενσωμάτωση ποκίλων στοιχείων σε ένα οργανωσιακό και στρατηγικό σύστημα αλλαγής. 
  • Να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν τις δεξιότητές τους στην ανάλυση πολλαπλών προβλημάτων οργανωσιακής αλλαγής και στον καθορισμό κατάλληλων λύσεων. 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
Τα παρακάτω συγγράμματα απαιτούνται στο μάθημα αυτό. Επιπρόσθετα κείμενα που σχετίζονται με συγκεκριμένα θέματα που αναλύονται σε κάθε διάλεξη παρουσιάζονται στο τέλος των σχετικών διαλέξεων. Τέλος, η βιβλιογραφία συμπληρώνεται από μελέτες περίπτωσης που παρουσιάζουν τόσο επιτυχημένες όσο και αποτυχημένες προσπάθειες στην οργανωσιακή ανάπτυξη και τη διοίκηση στρατηγικών αλλαγών. Κάθε περίπτωση παρέχει την ευκαιρία να χρησιμοποιηθούν τα θεωρητικά κείμενα με έναν ιδιαίτερα αναλυτικό τρόπο. 
 
  • Cummings, T.G. & Worley, C.G. (1997). Organization Development and Change. South-Western College Publishing.
  • French, W.L., Bell, C.H., & Zawacki, R.A. (2005). Organization Development and Transformation. McGraw-Hill/Irwin. 
  • Burnes, B. (2000). Managing change: A strategic approach to organizational dynamics. London: Prentice-Hall. 
  • Porter, M. (1996), “What is Strategy?”, Harvard Business Review, Nov-Dec, 61-78.
  • Thompson, A.A, Strickland, A.J., and Gamble, J.E. (2009), Crafting and Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage, Mc Graw Hill, New York.
  • Bourgeois, L.J. (1980), Strategy and Environment: A Conceptual Integration, Academy of Management Review, 5(1), 25-39.
  • Chia, R. (1996), The Problem of Reflexivity in Organizational Research: Towards a Postmodern Science of Organization, Organization, 3(1), 31-59
  • Fahey, L., and Christensen, H.K. (1986), Evaluating the Research on Strategy Content, Journal of Management, 12(2), 167-183
  • Hambrick, D. and Mason, P/A. (1984), Upper Echelons: The Organization as a Reflection of its Top Managers, Academy of Management Review, 9(2), 193-206  
  • Thompson, A.A, Strickland, A.J., and Gamble, J.E. (2009), Crafting and Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage, Mc Graw Hill, New York.
  • Venkatraman, N., and Prescott, J.E. (1990), Environment-strategy coalignment: An empirical test of its performance implications, Strategic Management Journal, 11(1), 1-23
 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΗΣ

Διοίκηση Στρατηγικών Αλλαγών
 
Εισαγωγή στο μάθημα, στρατηγική και στρατηγική αλλαγή
 
Προβλεψιμότητα, αλλαγή και ρουτίνα  
 
Εφαρμογή και εμπόδια στρατηγικών αλλαγών: Η αλλαγή κουλτούρας  
 
Τροποι επιτυχημένης στρατηγικής αλλαγής 
 
Διαμόρφωση στρατηγικής για μία θυγατρική  
 
Από που πηγάζουν οι επιτυχημένες στρατηγικές αλλαγές; 
 
Ηγεσία αλλαγής 
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται ως ακολούθως.
 
40% Παρουσίαση σεναρίων στρατηγικής αλλαγής
60% τελική εξέταση
 

Επικοινωνια

Ευελπίδων 47A & Λευκάδος 33
6ος όροφος, Γραφείο 600
Αθήνα 113 62

  • Τηλέφωνο: +30 210 82 03 616
                    +30 210 82 03 615

Γραφείο Διασύνδεσης: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Βρείτε μας στα ακόλουθα δίκτυα και συνδεθείτε μαζί μας!

MBA in Telecoms Prospectus

Βρίσκεστε εδώ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Δομή MBA Part Time Program Διοίκηση Στρατηγικών Αλλαγών - M21214P