MBA Part Time

ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Διοίκηση Στρατηγικών Αλλαγών - M21214P

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Τίτλος: Διοίκηση Στρατηγικών Αλλαγών
ECTS πιστωτικές μονάδες: 6 πιστωτικές μονάδες
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα
Διδάσκων: Β. Παπαδάκης και Δ. Μανωλόπουλος
Μέθοδος διδασκαλίας: Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα με μία διάλεξη τριών ωρών.
Ημέρες και ώρες επικοινωνίας:
Παπαδάκης Β., Γραφείο στο Κεντρικό Κτήριο ΟΠΑ, 1ος όροφος έναντι πρυτανείας, τηλ. 8203272 |
Μανωλόπουλος Δημήτρης, Γραφείο στο κτήριο Αντωνιάδου, 4ος όροφος, τηλ. 2108203143
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ζούμε σε έναν κόσμο που η αλλαγή είναι καθημερινή και συχνά απρόσμενη. Τόσο οι επιχειρήσεις μας όσο και εμείς ως μεμονωμένα άτομα συχνά αδυνατούμε να κατανοήσουμε και να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά στις αλλαγές. Το παρόν μάθημα έχει σχεδιαστεί ώστε να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τη φύση και τα αίτια των αλλαγών αλλά και να προετοιμαστούν για να τις αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά. Στα πλαίσια αυτά θα μας απασχολήσει η απάντηση σε ερωτήσεις όπως: γιατί η στρατηγική αλλαγή είναι μια αναπόφευκτη πραγματικότητα στον χώρο των επιχειρήσεων; ποια τα αίτια που την προκαλούν; υπάρχουν στρατηγικές/ τεχνικές/θεωρίες οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν μεμονωμένα άτομα και επιχειρήσεις να κατανοήσουν, να προσαρμοστούν, να επιβιώσουν ή ακόμα και να ευημερήσουν σε περιόδους μεγάλων αλλαγών; μπορεί μια επιχείρηση να αναπτύξει την ικανότητα να προδρά και να αλλάζει πριν οι αλλαγές καταστούν αναπόφευκτες;  πως μπορούν οι επιχειρήσεις μας και τα στελέχη μας να γίνουν οι στρατηγικά καινοτόμοι φορείς των αλλαγών στον κλάδο τους. 
 

ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος καλύπτεται στις διαλέξεις. Η παρουσία των φοιτητών στις διαλέξεις είναι υποχρεωτική. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για την κατανόηση των θεμάτων τα οποία αναλύονται. Η προσωπική μελέτη αποτελεί ουσιαστικό και σημαντικό μέρος της μελέτης για το μάθημα.  
 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
 
Να κατανοήσουν την έννοια, φύση και σημασία της αλλαγής
Να προσδιορίσουν τα αίτια, από το εσωτερικό και εξωτερικό εταιρικό περιβάλλον, που οδηγούν τις επιχειρήσεις να αλλάζουν 
Να κατανοήσουν τη αναγκαιότητα της αλλαγής και το ρόλο της στην επιτυχία μιας επιχείρησης
Να κατανοήσουν τους παράγοντες εκείνους που λειτουργούν αποτρεπτικά σε κάθε προσπάθεια στρατηγικής αλλαγής.
Να αποκτήσουν θεωρητική και πρακτική γνώση αναφορικά με το πώς οι επιχειρήσεις μας μπορούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν αποτελεσματικά προγράμματα στρατηγικών αλλαγών
Να κατανοήσουν τον ρόλο των ηγετών των αλλαγών και των μεθόδων που χρησιμοποιούν για να χειριστούν τις αλλαγές.
Να κριτικάρουν, βελτιώνουν και ενοποιούν τα διάφορα στοιχεία ενός προγράμματος στρατηγικών αλλαγών.
Να αναπτύσσουν ικανότητες ανάλυσης των προβλημάτων που άπτονται στρατηγικών αλλαγών και ανάπτυξης των πιο ενδεδειγμένων λύσεων.
 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
1. Παπαδάκης Βασίλης, Επίκαιρα Θέματα Στρατηγικής των Επιχειρήσεων εκδόσεις Μπένου 2009. 
2. Spector, B., Implementing Organizational Change: Theory and Practice, 3rd edition, 2013.
3. Jick, T. D., and M. A. Peiperl, Managing Change: Cases and Concepts,  McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010.
 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΗΣ

1. Η αλλαγή ως προδραστική διαδικασία
2. Εξωτερικό Περιβάλλον και αλλαγές
3. Γιατί οι προσπάθειες διαχείρισης στρατηγικών αλλαγών αποτυγχάνουν (ο ρόλος των στερεοτύπων, της οργανωσιακής κουλτούρας κ.α.)
4. Τεχνικές που βοηθούν στον καλύτερο σχεδιασμό στρατηγικών αλλαγών (ο ιστός της κουλτούρας, η ανάλυση δυναμικού πεδίου)
5. Μοντέλα διαχείρισης στρατηγικών αλλαγών (πχ Kotter, Lewin κ.α.)
6. Στρατηγική καινοτομία, πώς να γίνετε οι φορείς αλλαγών στον κλάδο σας. 
7. Ο ρόλος της εταιρικής διακυβέρνησης στην κατανόηση, σχεδίαση και διαχείριση/ υλοποίηση στρατηγικών αλλαγών.
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται ως ακολούθως.
 
100% τελική εξέταση
 

Επικοινωνια

Ευελπίδων 47A & Λευκάδος 33
6ος όροφος, Γραφείο 600
Αθήνα 113 62

  • Τηλέφωνο: +30 210 82 03 616
                    +30 210 82 03 615

Γραφείο Διασύνδεσης: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Βρείτε μας στα ακόλουθα δίκτυα και συνδεθείτε μαζί μας!

MBA in Telecoms Prospectus

Βρίσκεστε εδώ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Δομή MBA Part Time Program Διοίκηση Στρατηγικών Αλλαγών - M21214P