Διοίκηση Διεθνών Επιχειρήσεων - M21212P
ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
Τίτλος: | Διοίκηση Διεθνών Επιχειρήσεων |
ECTS πιστωτικές μονάδες: | 6 πιστωτικές μονάδες |
Προαπαιτούμενα: | Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα |
Διδάσκων: | Δημήτρης Μανωλόπουλος |
Μέθοδος διδασκαλίας: | Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα με μία διάλεξη τριών ωρών. |
Ημέρες και ώρες επικοινωνίας: |
Τετάρτη 16.00-17.45 |
Επικοινωνία: | Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
- Να κατανοήσουν τα κίνητρα των επιχειρήσεων για διεθνοποίηση.
- Να εξοικειωθούν με τις βασικές πολιτισμικές, πολιτικές, οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις που επιδρούν στη διοίκηση των διεθνών επιχειρήσεων.
- Να εντοπίζουν τις ευκαιρίες που προκύπτουν και τους κινδύνους που ανακύπτουν για τα διευθυντικά στελέχη που απασχολούνται σε ένα διεθνές περιβάλλον.
- Να αναλύουν και αξιολογούν τις επιπτώσεις της παγκοσμιοποίησης και τοπικής ανταπόκρισης στη διεθνή διοίκηση και στρατηγική των διεθνών εταιριών.
- Να περιγράφουν τους ρόλους των θυγατρικών επιχειρήσεων και τη συμβολή τους στην ανταγωνιστικότητα των κρατών υποδοχής.
- Να αξιολογούν διαφορετικές οργανωσιακές δομών που παρατηρούνται στην υλοποίηση διεθνών επιχειρηματικών δραστηριο¬τήτων των διεθνών εταιριών.
- Να περιγράφουν και αξιολογούν τα στοιχεία εκείνα που προσδίδουν ποιότητα και γνώση σε μία διεθνή επιχείρηση και συμβάλλουν στην ανταγωνιστικότητά της.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Βιβλία:
- Grazia Ietto-Gillies. Transnational Corporations and International Production. Concepts, Theories and Effects, E. Elgar, Cheltenham (latest edition).
- Hodgetts R. & Luthans, F. International Management. McGraw-Hill, New York (latest edition)
- Hill C.W.L. International Business: Competing in the Global Marketplace. McGraw-Hill, New York (latest edition)
- Berry, H (2014). Global integration and innovation: Multicountry knowledge generation within MNCs. Strategic Management Journal 35 (6), 869–890.
- Brock, D. (2003). Autonomy of individuals and organizations: Towards a strategy research agenda. International Journal of Business and Economics, 2(1), 57-73.
- Boussebaa, M. (2015). Control in the multinational enterprise: The polycentric case of global professional service firms. Journal of World Business, 50(4), 696-703.
- Gullien, & Garcia –Canal, E. (2009). The American model of τhe multinational firm and the new multinationals from emerging economies. Academy of Μanagement Perspectives, 23(2), 23-35.
- Johanson, J., & Vahlne, J. E. (1990). The mechanism of internationalization. International Marketing Review, 7, 11-24.
- Kim, K., Park J.H., & Prescott J.E. (2003). The global integration of business functions: A study of multinational business in integrated global industries. Journal of International Business Studies, 34(4), 327-344.
- Luo, Y. (2001). Determinants of local responsiveness: Perspectives from foreign subsidiaries in an emerging market. Journal of Management, 27, 451-477.
- Makhija, M. V., Kim, K., & Williamson S. D. (1997). Measuring globalization of industries using a national industry approach: Empirical evidence across five countries and over time. Journal of International Business Studies, 28(4), 679-710.
- Martinez, J. I., & Jarillo, J. C. (1991). Coordination demands of international strategies. Journal of International Business Studies, 22(3), 429-444.
- Martinez, J. I., & Jarillo, J. C. (1990). Different roles for subsidiaries: The case of multinational corporations in Spain. Strategic Management Journal, 11, 501-512.
- Phene, A., & Almeida, P. (2007). Innovation in multinational subsidiaries: The role of knowledge assimilation and subsidiary capabilities. Journal of International Business Studies, 39, 901-919.
- Reiche B.S., Harzing, A.W. & Pudelko, M. (2015), Why and how does shared language affect subsidiary knowledge inflows? A social identity perspective. Journal of International Business Studies, 46, 528-551.
- Rugman, A., Verbeke, A., & Yuan, W. (2010), Re-conceptualizing Bartlett and Ghoshal’s classification of national subsidiary roles in the multinational enterprise. Journal of Management Studies, 48(2), 253 – 277.
- Zhao, M., Park, S.H. & Zhou, N. (2014), MNC strategy and social adaptation in emerging markets. Journal of International Business Studies, 45, 842-861.
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΗΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ